Jump to content

KLIPSCH KLF30


PICHON

Recommended Posts

Bonjour,

je vous remercie d'abord de m'avoir accepté dans votre groupe.

comme vous pouvez le deviner je suis situé en France.

J'ai 46 ans,

travaille de le composite,

je suis passionné da la marque "copper & black"

Je possède une paire de

Klipsch RF82 MK1

Klipsch RF7 MK1

Et récemment une paire de Klipsch KLF30.

ces dernières sont pour moi difficile à régler (en comparaison avec mes RF7...)

Mon système est alimenté par un pré Ampli Ymaha Mx a5000 et son bloc ed puissance rxa 5000, DAC/stramer Yamha WXC50 (deezer).

 

Alors, je cherche à améliorer au mieux mes klf30, j'ai vu beaucoupe d'informations et je souhiate demarrer par le changement du systeme crossover. Mon objectif avoir des Graves tendus et précis...

 

Je serai honnoré et heureux de lire toutes vos suggestions pour améliorer les KLF30...

 

Pointe de découplage ?

Amplificateur à tubes ?

Renforcer la caisse (même si je neressant de vibrations anormales) mais mon mur lui il vibre beaucoup...

 

Merci de vos retours et conseilles

 

Raphael 

FRANCE

Capture d’écran 2021-01-04 191106.jpg

Capture d’écran 2021-01-04 191134.jpg

Link to comment
Share on other sites

Raphael, I've taken the liberty to  translate your post. I suggest you post in English as only a  few here  speak French. I hope the translation is close.

 


Hello,

first of all, thank you for accepting me in your group.

as you can guess I am located in France.

I am 46 years old,

works with composite,

I am passionate about the brand "copper & black"

I own a pair of

Klipsch RF82 MK1

Klipsch RF7 MK1

And recently a pair of Klipsch KLF30.

these are difficult for me to adjust (compared to my RF7 ...)

My system is powered by a Yamaha Mx a5000 preamplifier and its rxa 5000 power unit, DAC / Yaamha WXC50 stramer (deezer).

 

So, I try to improve my klf30 as well as possible, I saw a lot of information and I want to start by changing the crossover system. My goal to have tight and precise Graves ...

 

I will be honored and happy to read all your suggestions for improving the KLF30 ...

 

Decoupling tip?

Tube amplifier?

Strengthen the body (even if I don't feel any abnormal vibrations) but my wall vibrates a lot ...

 

Thank you for your feedback and advice

 

Raphael

FRANCE

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, PICHON said:

Et récemment une paire de Klipsch KLF30.

ces dernières sont pour moi difficile à régler (en comparaison avec mes RF7...)

 

 

Premierement , il faut considerer que pour avoir des graves tendus et pprecis , le 1ier element qu'il faut considerer est une amplification de haute puissance du double minimum du rendement effectif , et qui en plus aurait un Haut Facteur de Damping + 1000  ,   le facteur de damping est tres important car il donne des graves solides et des reactions extremement rapides au niveau des basses frequences et  il ne faut pas oublier que ces caisses ont 2  woofers , donc l'effet est double , mecaniquement  -en plus du facteur electrique et electronique qui ajoute un leger temps de reaction des milli-secondes , 

 

Secondairement , il faut utiliser ce qu'on appelle le Bi-amping  - donc un ampli pour les basses et un ampli pour les hautes frequences , afin de ne pas melanger ou affaiblir une source de piuissance qui se doit d'etre uniquement pout une partie  audibles des frequences -

 

cet excedent de puissance   propre et sans aucune distortion est donc primordial  et ce avant le remplacement des capaciteurs qui sont quand meme encore jeunes ---soit en dessous des 30 ans et de toutes facons , l'effet optimal  des capaciteurs va servir plus aux frequences du midrange et des hautes frequences -

 

 

et en troisieme lieu , les composantes de la caisse de son -----qui peuvent recevoir des appoints --tels les capaciteurs et le crossover , des meilleurs woofers , des meilleurs drivers de midrange et de tweeter , mais cela me semble superflu pour l'instant , vu l'age des composantes qui est relativement jeune

 

Link to comment
Share on other sites

Good afternoon RandyH000

 

Many thanks to take your time and answer in my topic.

My amplifier can do  bi-amplification by checking the notice (i put a picture)

Each canal:150w and i don't know the damping factor !!!

When i see what you write, i think is not enough...

klf30: 200w rms so minimum: 400w.... i have only 300w !

 

Do you think than  i need to have a specific amplifier for the low frequency ?

like yamaha professional range?

 

Regards

Raphael

Capture d’écran 2021-01-05 185845.jpg

Capture d’écran 2021-01-05 191714.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, PICHON said:

Good afternoon RandyH000

 

Many thanks to take your time and answer in my topic.

My amplifier can do  bi-amplification by checking the notice (i put a picture)

Each canal:150w and i don't know the damping factor !!!

When i see what you write, i think is not enough...

klf30: 200w rms so minimum: 400w.... i have only 300w !

 

Do you think than  i need to have a specific amplifier for the low frequency ?

like yamaha professional range?

 

Regards

Raphael

The amplifier puts11 out 150 wpc into 8 ohms --Stereo ,  so you would have to limit the amplifier to a pair of speakers which is sad , since you have 11 channels on the amplifier for multichannel  - - 

 

for Stereo   --best is to try the  KLF 30 with the Yamaha in dual channel only  ( 150 wpc )   and tell us how  this Yamaha amp  sounds --  it should sound a lot better ?  -  

do you want to listen to these speakers in Stereo or in Multichannel , if Multichannel -- my guess is the speakers have very Flabby bass  -

- you would need at least 150 wpc  amplifier for the LF  --  less than 100 wpc for the HF , if you biamp the speakers ------if you do not biamp  ,  200 to 300wpc

Link to comment
Share on other sites

I use my system

90% hifi stereo

10% home theater...

And i would like to have 2 different set up.

One for home theater in a specific room and have my hifi system.

I used my RF7 before and i bought klf30 to try to have more "bass sensation" like discribed in my topic above...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, PICHON said:

I use my system

90% hifi stereo

10% home theater...

And i would like to have 2 different set up.

One for home theater in a specific room and have my hifi system.

I used my RF7 before and i bought klf30 to try to have more "bass sensation" like discribed in my topic above...

 Cannot imagine you need more powerful

amplifier.

Thanks!

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, billybob said:

Un peu plus d'informations sont nécessaires pour savoir ce qui vous convient et ce qui ne l'est pas. La musique forte peut faire vibrer les murs et le sol des fenêtres. Vous l'écoutez fort?

Merci!

I use my system not too loud. I am placed 3.5m from the speakers. I like to listen to pop concerts, pkus poprock or less loud... really it’s the tense bass side I’m looking for. can also be decoupling the enclosures from the floor...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, PICHON said:

I use my system not too loud. I am placed 3.5m from the speakers. I like to listen to pop concerts, pkus poprock or less loud... really it’s the tense bass side I’m looking for. can also be decoupling the enclosures from the floor...

For best bass, your Klf needs to be on the floor hopefully they have feet. Is the speakers on carpet or wood?

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, billybob said:

Croyez que vous parlez de découplage du sol qui devrait causer moins de vibrations.

L'isolement est un autre mot aussi.

La pièce est-elle recouverte de moquette?

they are laid on tiles... I have a carpet at 2m in front of the coir enclosures...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, billybob said:

Croyez que vous parlez de découplage du sol qui devrait causer moins de vibrations.

L'isolement est un autre mot aussi.

La pièce est-elle recouverte de moquette?

At a certain level of listening the floor and especially the placoplatre wall behind the enclosures vibrates, resonates

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...